Det bästa i mitt liv är borta

Lyckan efter ett bra pass. Lyckan när öronen är spikade framåt när jag ropar på dig i hagen.
Lyckan att se dig trivas. Lyckan att se dig glad. Lyckan att få stå och gosa med dig.
Jag önskar vi fick fira ett år tillsammans. Jag önskar att det hade slutat bättre.
Jag önskar att jag han ta ett riktigt farväl. Jag önskar att vi ses på andra sidan. 
Men den största önskan jag har är att du kommer tillbaka.
Att du står och väntar på mig i hagen imorgon.



 
 
Jag kommer klandra mig själv många gånger för att det här hände dig. Min ängel.
Jag kan skrika och gråta och skylla på allt möjligt. Men det tjänar ingenting till 
nu när det är försent. Nu när du mår bra spelar ingenting roll. Jag må sörja dig en månad
eller två eller tillochmed tre men jag kommer aldrig glömma den du var.
Du har alltid varit så positiv till allt. Även när jag varit upprörd eller arg.
Så frisk i både huvud och kropp trors 20 år på nacken. Mitt hjärta, min bästa vän.
Det finns så mycket att berätta om dig men jag håller mig till den sista tiden.

 
Sista ridpasset, i Söndags. Vi skrittade ut en bit och galopperade upp på den lilla sandbacken.
Öronen framåt och sen gick det fort. 

 
Sista buset, idag kl 09.30. Precis när vi fått punka på transporten och jag stod inne och lugnade dig.
Du nafsade på min hand och jag sa ifrån, du gjorde det igen och ännu en tillsägelse. Tredje gånger
nafsade du tag i min jacka och så fort bort med huvudet precis som "det var inte jag!" 
 
Sista blicken, sista blicken jag såg dig min fina prins. Mitt på vägen låg du. På 20 meters avstånd tog vi farväl.
Ca kl 11 for min fina ängel till himlen för det är där han hör hemma.
Jag visste att du hade en bit av mitt hjärta men jag visste inte hur stor förän nu när det är försent.
Det är alltid försent.

 
Min ängel, min bästa vän, Vi ses på andra sidan. Då ska vi ta igen all galopp på milslånga gärden som 
vi missat medans du varit borta ♥     Toblerone 1993-2013♥







Kommentarer
Postat av: Johanna

Alla kramar till dig <3

Svar: Tack så jätte mycket<3
feliciaaspluund.blogg.se

2013-10-22 @ 21:02:58
Postat av: Anonym

Sörjer med dig fy vad hemskt :(( men vad hände egentligen kan inte bara ha varit punka på släpet har hört att golvet inte var helt stämmer det?

Svar: Ja läs på na.se
feliciaaspluund.blogg.se

2013-10-22 @ 22:12:47
Postat av: Sofie Rosell

Hej Felicia! Jag hamnade på din blogg när jag sökte på Toblerone! Jag är en av Tobbes fösta ägare och köpte honom när han var 4 år och så hade jag honom i ca 6 år. Han var verkligen världens bästa ponny. Det är verkligen jättetragiskt det som hände med honom och det måste ha varit en hemsk upplevelse för er som var med. Jag är i alla fall glad att han verkade ha det bra hos dig och att han har haft ett bra liv hos flera olika tjejer som alla älskat honom. Det vet vi alla som har haft hand om Tobbe att han är en otroligt speciell ponny och det är helt omöjligt att inte tycka om honom. Lycka till i framtiden med din nya ponny :) / Sofie Rosell

Svar: Hejsan! Ja det var hemskt, man känner sig så maktlös och tom. Det tog väldigt hårt på min mamma som fortfarande går hos psykolog för att komma över händelsen. Ja alla älskade Tobbe! Världens mysigaste och ärligaste ponny och jag är så glad att jag fick ha honom hos mig. Tack så mycket! :)
feliciaaspluund.blogg.se

2014-05-29 @ 11:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0