Stallet

Tog det lugnt i stallet, mockade och allt sånt innan jag tog in Tobbe.
Han var min lilla bebis ikväll! fast det är han ju alltid hihi.

"Dammade av" hoppsadeln idag. Satan vad sköt det var med korta stigläder! Har blivit så van med dressyrsadeln vilket för min del är skit bra. Min balans och min sits i traven har blivit så mycket bättre! kunde till och med sitta i hoppsadeln med hoppläder i traven utan att skumpa haha.

Red bort till gärdet och för en gångs skull i tobbe-takt, alltså trav för Evelinns RB haha, jag fattar inte hur han kan gå så fort! men det var skönt att inte behöva hålla igen honom. på gärdet var underlaget bra så jag travade i 8:or, skänkelvikningar och volter. Galopperade också i 8:or, volter och en sträcka på ca 500 m varav 100 m var uppförsbacke. Älskar de där gärdet! massa backar låååånga sträckor och även plana ytor, perfekt terräng förutom att det inte finns några hinder man kan skutta över ;)
Tobbe tyckte för övrigt att det var skitkul! öronen framåt hela tiden men ändå fokuserad på mig.

Tobbe på en hopptävling med sin ägare Maja

Jag är så sjukt sugen på att anmäla mig till någon p&j, Saknar hoppningen något enormt! Jävla snö.


Kommentarer
Postat av: Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

HAH bra att du inte rider så ofta i hoppsadeln, du ska ju bli dressrryttare;)

2013-01-16 @ 20:19:50
URL: http://enewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0