Dressyr & "min ridkarriär"

Hejhej.
Det stod dressyr på schemat :) jag fick zigge.
De gick inte alls bra att rida i vänstervarv. han ville INTE fatta rätt galopp -.-
Mamma filmade lite så de ska ni får se lite senare.
Fick också jätte mycket beröm från mammas kompis efter att jag ridit. Hon sa att jag var jätteduktig & att jag borde åka ner till vara och träna för en av sveriges bästa tränare som hon har lite kontakt med :D
Och de känns ju jäääääääääääääättekul att hon tycker de :D
-
Tänkte skriva lite om vilka hästar jag ridit och vad jag gjort under mina 7,5 år som stolt ryttare.

Jag började rida i folkatorp, där dom har A&B ponny's. Fick sluta där för att jag blev förstor men jag lärde mig mycket där och hoppade snabbt upp från nybörjare till att bli "galoppvan" Tyvärr ingen bild därifrån.

Efter de började jag i kumla, Hagaby, tillsammans med min kompis Nelly men slutade p.g.a att ridskolan las ner.
Ingen bild därifrån heller..

& på sommrarna mellan var jag på många ridläger, första ridlägret var på Frötuna Gård. Där har de islandshästar och jag fick en favortit som jag red 2 år irad (alltså på 2 läger) Skjóni den sötaste av dom alla!


Tredje året på frötuna då jag hade en häst som hette Mani

Sedan 3 år tillbaka har jag varit på ett annat ridläger, StallDanora i Nora, första gången jag och min syssling Victoria var där så hade vi jätte kul med en tjej som heter Josefin som jag saknar jättemycket, grymtjej!
Och så lärde vi känna Evelinn & Acrobat. De var klart de roligaste lägret jag vart på.
Förra året var vi där med men då kan jag säga att jag ville hem minst en gång om dagen.
De gick skit att träna + att alla var jättedryga.

Jag & Early sista dagen på ridlägret förra året.

I höstas började jag i Sickelsta.
De är absolut den bästa ridskolan jag gått på! där går jag fortfarande.
När jag gått där i en termin så blev jag medryttare på Charlie, den största hästen i stallet.
Han behövde de och ingen annan "vågade"/tyckte om att rida honom.
Han var så underbar att rida! skritten, traven, galoppen & att samla :') Världens bästa häst!
Men nu är han privathäst i stallet & ska snart ut och tävla eftersom han har en enorm hoppkapacitet!

Jag och Charlie i vintras

Jenny & Charlie

Man kan ju säga att jag har utvecklats ganska mycket sen jag började på sickelsta.
Jag har ridit fler hästar och varit medryttare på fler hästar men dessa betyder mest!
Efter de har jag börjat leta foderhäst & fått kontakt med några, men problemet är att jag inte har något stall. Så vet du någon som har lediga stallplatser så hör gärna av dig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0